Saturday, March 17, 2007

cuti sekolah

Pada cuti sekolah yang lalu, saya telah menghadiri 3 benkel yang berbeza, dua dengan indri dan satu dengan sarah dari 06v12, kalau tidak silap saya.

Pertama, bengkel pengacaraan sempena Gemilang 07. Para petanding harus merakan sebuah video memperkenalkan diri. Ia harus tidak lebih dari 30 saat dan harus kreatif. Peserta-peserta yang baik (32) akan bertanding dalam pusingan suku akhir, lalu 16 peserta yang terbaik lagi akan maju ke pusingan terakhir. Saya terjumpa dengan rakan-rakan saya dari temasek academy(ashraf khan dan taufik). Hadiah: $200, $100, $50. dan pengacara paling popular: $100. Tetamu terhormat ialah bapa Umar!

Kedua, pertandingan pidato. Ini ialah pidato yang sama. Kami memasuki golongan sekolah menengah. Ia berbentuk saringan, jadi berdasarkan tema(masalah remaja), kita akan mendapat topik 30 saat sebelum ke atas pentas untuk berpidato. hanya satu pemidato akan mewakili sekolah kita.

Dan ketiga, penulisan cerpen. peraduan ini dibuka kepada semua pelajar sekolah menengah dan maktab rendah. Cerpen harus sepanjang 8 hingga 12 mukasurat. Undang-undang boleh diperolehi daripada saya. Setiap peserta boleh emel sebanyak cerpen yang disukai. Cerpen harus berbahasa melayu baku dan 'terjemahan tidak layak'. Jadi saya harap semua pelajar maktab rendah victoria akan menyertai supaya mengharumkan nama baik dan prestasi kita! hadiah pertama: trophy dan wang tunai $200, kedua: trophy dan $150, ketiga: trophy dan $100. Sepuluh hadiah penghargaan berupa trophy. semua cerpen pemenang akan dibukukan!

No comments: